Ma este, 2018 április 12-én csütörtökön 19 órától látható a Rugógyár Galéria legújabb kiállítása Pest, Párizs, háztetők címmel, melyen Barakonyi Zsombor, Csernus Tibor, Hardi Ágnes és Veres Balázs műveit tekinthetik meg a látogatók.
Kiállítás: Pest, Párizs, háztetők
Művészek: Barakonyi Zsombor, Csernus Tibor, Hardi Ágnes és Veres Balázs közös kiállítása
Megnyitó: 2018 április 12-én csütörtökön 19 órától
Megtekinthető: 2018. április 12 – május 25.
Nyitvatartás: hétfő, kedd, péntek 10-16., szerda, csütörtök 13-19-ig.
(Telefonos egyeztetés alapján máskor is megtekinthető.)
Helyszín: Rugógyár Galéria
Cím: 1056 Budapest, Szarka utca 7.
A Rugógyár Galéria alapkoncepciójának megfelelően második kiállításán is folytatódik a generációk közötti párbeszéd bemutatása, ezúttal három különböző generációhoz tartozó művész - két festő és két szobrász - nézőpontjából láthatjuk a városi terek, városi élethelyzetek realista feldolgozását. Hétköznapi témák, amelyekben a tipikus és a személyes találkozik, ismerős helyek és helyzetek, amelyek hordozzák a pillanat lecsapódásait. Egyszerű témának tűnik, de ne felejtsük el, minden témaválasztás elköteleződés és vállalás is az alkotó részéről. Ahogy Csernus Tibor megfogalmazta egy 20 évvel ezelőtti interjúban: „Nagyon fontos a festészetben a téma, de nagyon nehéz rátalálni. Nem mintha nem volna elég, csak éppen eldönteni nehéz, hogy foglalkozzon-e vele az ember a festészet nyelvezetén belül.”
A látható világ megragadásának kétféle festészeti nyelvét láthatjuk, közös bennük a fotó alapú kompozíció, valamint a fény barokk kulisszafestményekhez hasonló kezelése, de a barokk festészet hagyományához, lehetőségeihez való viszonyuk mégis más. A barokk hagyománya Csernus számára a caravaggo-i drámai fény-árnyék felületek megragadását jelenti, míg Barakonyi számára a városi tereket a fotórealizmustól elemelő transzcendens, általánosító, szinte emlékképpé változtató fény erőteljes szerepét jelenti. Éppen ezért Csernus Tibor és Barakonyi Zsombor festészete nem csupán témájukban hasonlít, hanem a barokk festészet fénykezeléséhez való viszonyukban is, ezen kívül persze generációs különbségek sokaságát találjuk. Így Barakonyinál a street art mint téma és mint festői eljárásmód is jelentkezik, míg Csernus a klasszikus ecsetkezelés híve volt egész életében.
Fotó: Csernus Tibor: Piac, 1973
Forrás: A megnyitó Facebook eseménye
--
Tetszett? Kövess minket!