fotózásról mindenféle

Fotós infók gyüjtőhelye

Távolhatás tárlat a Capa Központban

Morten Barker, Emanuel Cederqvist és Philipp Meuser tájfotóiból nyílik kiállítás

2018. április 17. - fotoinfo

tavolhatas-capakozpont.jpgItt a Capa Központ következő kiállítása Távolhatás címmel, melyen Morten Barker, Emanuel Cederqvist és Philipp Meuser képei láthatók a PARALLEL Európai Fotográfiai Platform projekt részeként.

Kiállítás: Távolhatás
Megtekinthető: 2018. április 19. – 2018. május 19. mindennap 11 és 19 óra között. Ünnepnapokon zárva.
Helyszín: Capa Központ – Project Room
Cím: 1065 Budapest, Nagymező utca 8.
Kurátor: Gintarė Krasuckaitė
Kiállító művészek: Morten Barker, Emanuel Cederqvist és Philipp Meuser
Belépődíj: A kiállítás ingyenesen megtekinthető

Távolhatás

A távolhatás egy fizikai fogalom, amely két egymástól távol eső pólus vagy tárgy arra vonatkozó képességét írja le, hogy kölcsönhatásba lépjenek egymással, és megváltoztassák egymást a távolból.

A táj és a fotós közötti tér kapcsolatot teremt kettejük között, amely elvezet a hely dokumentációjához szorosan kötődő szubjektív kifejezésmódhoz. Lewis Baltz gondolatát átfogalmazva, a táj mélyebb elemzéseknek utat adó lehetőségek nyitott készletét biztosítja. Morten Barker, Emanuel Cederqvist és Philipp Meuser munkái többet rejtenek számunkra, mint egy-egy tájat vagy látképet.

A felfedezésben rejlő, a hely által eleve meghatározott bizonytalanság és sejtetés jelenik meg Meuser Waiting for Buyan (Buyanra várva) című sorozatában. Buyan egy mitikus sziget, amely valószínűleg a ténylegesen létező, németországi Rügen-szigetnek felel meg. Minden időjárás bölcsőjeként írták le, ahol az univerzum középpontját jelölő mágikus Alatyr-kő található. A számos történet által övezett Buyan létezésének azonban nincs egyértelmű bizonyítéka, így a sejtések és találgatások narratívája fonódik köré.

Cederqvist The Margin of Error (Hibahatár) című projektjében a hely valósága és fizikai jellemzői nem általános állításként jelennek meg, inkább csak a svédországi Sarek Nemzeti Park vizuális sajátságait tükröző útmutatásként. Ezen a helyen veszett nyoma Emanuel Hofling svéd meteorológusnak 1917-ben. A projekt a tizenkilencedik század végén és a huszadik század elején készült fotókat is bemutat. Ezek a képek egy elmúlt életet elképzelő személy nézőpontjából születtek, aki a saját jelenlétét a tér változó jellemzőinek függvényében értelmezi.

Barker Hiroshima Mon Amour című munkáját az ugyanezzel a címmel megjelent Alain Resnais film ihlette. Ahogy a film maga is párbeszéd a Férfi és a Nő között, a kép is tekinthető egyfajta vizuális párbeszédnek két különböző eredetű táj – a földi (az atomrobbanás utáni Hirosima) és a holdon található – között. Ez a munka az érzékelt és a megalkotott tájat kapcsolja össze, az adott vizuális rendet létrehozó struktúrát, amelyre az emberi élmény épül.

Az Action at a Distance (Távolhatás) című kiállításon a hely a kutatás, az időélmény és a mitikus örökség forrásává válik, befogadó környezetet teremtve a felfedezés és a felismerés folyamatai számára.

Kiállító művészek: Morten Barker, Emanuel Cederqvist, Philipp Meuser

A kiállítás a PARALLEL Európai Fotográfiai Platform projekt részeként jött létre.

Forrás: Capa Központ

--

Tetszett? Kövess minket!

A bejegyzés trackback címe:

https://fotoinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4113841764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.