fotózásról mindenféle

Fotós infók gyüjtőhelye

Ma estétől Pest, Párizs, háztetők a Rugógyár Galériában

Barakonyi Zsombor, Csernus Tibor, Hardi Ágnes és Veres Balázs közös kiállítása

2018. április 12. - fotoinfo

csernustibor-piac.jpgMa este, 2018 április 12-én csütörtökön 19 órától látható a Rugógyár Galéria legújabb kiállítása Pest, Párizs, háztetők címmel, melyen Barakonyi Zsombor, Csernus Tibor, Hardi Ágnes és Veres Balázs műveit tekinthetik meg a látogatók.

Kiállítás: Pest, Párizs, háztetők
Művészek: Barakonyi Zsombor, Csernus Tibor, Hardi Ágnes és Veres Balázs közös kiállítása
Megnyitó: 2018 április 12-én csütörtökön 19 órától
Megtekinthető: 2018. április 12 – május 25.
Nyitvatartás: hétfő, kedd, péntek 10-16., szerda, csütörtök 13-19-ig.
(Telefonos egyeztetés alapján máskor is megtekinthető.)
Helyszín: Rugógyár Galéria
Cím: 1056 Budapest, Szarka utca 7.

A Rugógyár Galéria alapkoncepciójának megfelelően második kiállításán is folytatódik a generációk közötti párbeszéd bemutatása, ezúttal három különböző generációhoz tartozó művész - két festő és két szobrász - nézőpontjából láthatjuk a városi terek, városi élethelyzetek realista feldolgozását. Hétköznapi témák, amelyekben a tipikus és a személyes találkozik, ismerős helyek és helyzetek, amelyek hordozzák a pillanat lecsapódásait. Egyszerű témának tűnik, de ne felejtsük el, minden témaválasztás elköteleződés és vállalás is az alkotó részéről. Ahogy Csernus Tibor megfogalmazta egy 20 évvel ezelőtti interjúban: „Nagyon fontos a festészetben a téma, de nagyon nehéz rátalálni. Nem mintha nem volna elég, csak éppen eldönteni nehéz, hogy foglalkozzon-e vele az ember a festészet nyelvezetén belül.”

A látható világ megragadásának kétféle festészeti nyelvét láthatjuk, közös bennük a fotó alapú kompozíció, valamint a fény barokk kulisszafestményekhez hasonló kezelése, de a barokk festészet hagyományához, lehetőségeihez való viszonyuk mégis más. A barokk hagyománya Csernus számára a caravaggo-i drámai fény-árnyék felületek megragadását jelenti, míg Barakonyi számára a városi tereket a fotórealizmustól elemelő transzcendens, általánosító, szinte emlékképpé változtató fény erőteljes szerepét jelenti. Éppen ezért Csernus Tibor és Barakonyi Zsombor festészete nem csupán témájukban hasonlít, hanem a barokk festészet fénykezeléséhez való viszonyukban is, ezen kívül persze generációs különbségek sokaságát találjuk. Így Barakonyinál a street art mint téma és mint festői eljárásmód is jelentkezik, míg Csernus a klasszikus ecsetkezelés híve volt egész életében.

Fotó: Csernus Tibor: Piac, 1973

Forrás: A megnyitó Facebook eseménye

--

Tetszett? Kövess minket!

A bejegyzés trackback címe:

https://fotoinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr113829664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.